Službeni glasnik BiH, broj 27/24

Na osnovu člana 16. Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik Bosne i Hercegovine", br. 25/04, 93/05, 48/07, 15/08, 48/07, 63/23 i 9/24), Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine, na sjednici održanoj 20. marta 2024. godine, usvojilo je


POSLOVNIK


O IZMJENAMA I DOPUNAMA POSLOVNIKA VISOKOG SUDSKOG I TUŽILAČKOG VIJEĆA BOSNE I HERCEGOVINE


Član 1.


U Poslovniku Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH ("Službeni glasnik BiH", br. 55/13, 96/13, 46/14, 61/14, 78/14, 27/15, 46/15, 93/16, 48/17, 88/17, 41/18, 64/18, 12/21, 26/21, 35/21, 68/21, 1/22, 26/23, 83/23 i 9/24) član 5. mijenja se i glasi:

"Član 5.

(Obavijest o isteku mandata i kriterijima za kandidaturu)

(1) U obavijesti iz člana 8. Zakona Vijeće navodi etničku pripadnost i spol kandidata za izbor člana Vijeća, te rok u kojem se izbor treba izvršiti, koji ne može biti duži od 45 dana od prijema obavijesti.

(2) Obavijest iz člana 8. stav (1) Zakona dostavlja se šest mjeseci prije isteka mandata pojedinog člana Vijeća."

Član 2.


Član 9. mijenja se i glasi:


"Član 9.

(Početak mandata člana Vijeća)

(1) Mandat novoizabranog člana Vijeća, u pravilu, počinje narednog dana od dana isteka mandata člana Vijeća umjesto kojeg je biran.

(2) Ukoliko dodatna provjera iz člana 86d. stav (7) Zakona ne bude okončana do isteka mandata člana Vijeća umjesto kojeg se bira novi član, ili izbor novog člana Vijeća nije završen do dana isteka ili prestanka mandata prethodnog člana Vijeća, preuzimanje dužnosti novoizabranog člana Vijeća se odgađa.

(3) Mandat člana Vijeća u slučaju iz stava (2) ovog člana počinje teći na dan kada Vijeće zaprimi obavijest o pozitivnom ishodu dodatne provjere iz člana 86d. stav (7), u skladu s Pravilnikom iz člana 86i. Zakona.

(4) O negativnom ishodu dodatne provjere iz člana 86d. stav (7) Zakona obavještava se Vijeće, odmah po okončanju provjere, te se postupa u skladu s članom 8. stav (2) Zakona i članom 5. stav (1) Poslovnika.

(5) Odredbe ovog člana odnose se jednako na sve članove Vijeća, u skladu s članom 86k. Zakona."

Član 3.


Član 9a. se briše.


Član 4.


U članu 10. stav (2) iza tačke b. dodaje se nova tačka c. koja glasi:

"c. premještaja s mjesta predsjednika Vijeća na mjesto člana Vijeća, u skladu s članom 59. stav (1) tačka e) Zakona."

Član 5.


U članu 11. stav (2) iza tačke b) dodaje se nova tačka c) koja glasi:

"c) premještaja s mjesta potpredsjednika Vijeća na mjesto člana Vijeća, u skladu s članom 59. stav (1) tačka e) Zakona."

Član 6.


Iza člana 11. dodaje se novi član 11a. koji glasi:

"Član 11a.

(Odgađanje stupanja na dužnost)

(1) Ukoliko je na poziciju predsjednika ili potpredsjednika izabran član Vijeća čiji izvještaj za prethodnu godinu iz člana 86. Zakona nije provjeren, u skladu s članom 86c. Zakona, stupanje na dužnost predsjednika ili potpredsjednika se odgađa do okončanja dodatne provjere s pozitivnim ishodom.

(2) U slučaju iz stava (1) ovog člana, dužnost predsjednika Vijeća do sticanja uslova za stupanje na dužnost izabranog predsjednika vršit će jedan od prethodnih potpredsjednika Vijeća, i to onaj koji je ranije izabran u Vijeće."

Član 7.


U članu 32f. iza riječi "za" interpunkcijski znak "zarez" se briše i dodaje riječ "i", a iza riječi "protiv", riječi "i suzdržan" se brišu.

Član 8.


U članu 32j. stav (3) iza riječi "razmatra" dodaju se riječi "informacije iz", riječ "evidenciju" mijenja se riječju "evidencije", a iza riječi "aktivnostima Vijeća" interpunkcijski znak "zarez" i riječi "te po potrebi pokreće postupak iz člana 32k. ovog poslovnika" se brišu.

Iza stava (3) dodaje se novi stav (4), koji glasi:

"(4) Predsjednik Vijeća, na osnovu evidencija iz stava (3) ovog člana, informiše Vijeće o kontinuiranom odsustvu člana Vijeća koje predstavlja osnov za razrješenje od dužnosti u skladu s članom 6a. stav (1) tačka c) Zakona, te dostavlja prijedlog za pokretanje postupka razrješenja."

Dosadašnji stav (4) postaje stav (5).

Član 9.


Član 32k. mijenja se i glasi:

"Član 32k.

(Postupanje po prijedlogu za pokretanje postupka razrješenja člana Vijeća)

(1) Kada primi prijedlog za pokretanje postupka razrješenja člana Vijeća, Vijeće će, na prvoj narednoj sjednici, ispitati da li je taj prijedlog podnesen od ovlaštenog lica i da li ukazuje na razloge za razrješenje iz člana 6a. stav (1) Zakona.

(2) Ukoliko utvrdi da je prijedlog dopušten u smislu stava (1) ovog člana, Vijeće će posebnom odlukom formirati komisiju iz člana 6a. Zakona za utvrđivanje činjenica u vezi s razlozima za razrješenje. U odluci o formiranju komisije Vijeće će imenovati predsjednika komisije (u daljnjem tekstu: Komisija).

(3) Članovi Komisije koji nisu članovi Vijeća biraju se s liste sudija i tužilaca iz člana 76. stav (3) Poslovnika."

Član 10.


Član 32l. mijenja se i glasi:

"Član 32l.

(Postupanje Komisije)

(1) Komisija ima zadatak da prikupi i razmotri informacije koje su relevantne za utvrđivanje činjenica u vezi s razlozima za razrješenje na koje se odnosi prijedlog iz člana 6a. stav (2) Zakona, te da pripremi izvještaj i predloži Vijeću donošenje odluke.

(2) U prikupljanju informacija relevantnih za utvrđivanje činjenica u vezi s razlozima za izuzeće Komisija ima ovlaštenja iz člana 66. Zakona.

(3) Komisija je dužna pružiti mogućnost članu Vijeća protiv kojeg je pokrenut postupak da se, pismeno ili usmeno na zapisnik, izjasni o činjenicama u vezi s razlozima za razrješenje koji mu se stavljaju na teret, te da dostavi potrebne informacije i dokaze.

(4) Postupak pred Komisijom nije javan.

(5) Komisija, većinom glasova, usvaja izvještaj o provedenom postupku s detaljno obrazloženim prijedlogom Vijeću za donošenje odluke (u daljnjem tekstu: Izvještaj).

(6) Izvještaj se, s prikupljenom dokumentacijom i izjašnjenjem člana Vijeća, ukoliko je dato, dostavlja Vijeću najkasnije 30 dana od dana formiranja Komisije. Ukoliko je član Komisije izdvojio svoje mišljenje, uz Izvještaj će se dostaviti i to mišljenje.

(7) Ukoliko Komisija nije u mogućnosti dostaviti Izvještaj u roku iz stava (6) ovog člana, o tome će dostaviti informaciju Vijeću, uz obrazloženje razloga koji su do toga doveli.

(8) U slučaju iz stava (7) ovog člana, Vijeće će odrediti rok u kojem je Komisija dužna dostaviti Izvještaj.

(9) Izvještaj se, s prikupljenom dokumentacijom, istovremeno dostavlja i članu Vijeća protiv kojeg je pokrenut postupak razrješenja."

Član 11.


Član 32m. mijenja se i glasi:

"Član 32m.

(Postupanje Vijeća po Izvještaju Komisije)

(1) Vijeće je dužno razmotriti Izvještaj te donijeti odluku na prvoj narednoj sjednici nakon dostavljanja Izvještaja. U skladu s članom 32e. stav (2) Poslovnika, sjednica na kojoj se razmatra Izvještaj je otvorena za javnost.

(2) Izvještaj na sjednici Vijeća izlaže predsjednik Komisije.

(3) Članu Vijeća protiv kojeg je pokrenut postupak razrješenja mora se pružiti mogućnost da se, pismeno ili usmeno na sjednici Vijeća, izjasni o navodima iz Izvještaja, odnosno o činjenicama u vezi s razlozima za razrješenje koji mu se stavljaju na teret, te da dostavi potrebne informacije i dokaze.

(4) Nakon provedene rasprave, Vijeće prvo glasa o prijedlogu Komisije. Pri donošenju odluke Vijeće nije vezano prijedlogom Komisije.

(5) Rješenje o razrješenju člana Vijeća donosi se u skladu s članom 6a. st. (7) i (8) Zakona.

(6) U rješenju o razrješenju koje je Vijeće donijelo suprotno prijedlogu Komisije, posebno će se obrazložiti razlozi zbog kojih Vijeće nije postupilo u skladu s prijedlogom Komisije.

(7) Odluka Vijeća kojom se odbija prijedlog Komisije da se član Vijeća razriješi dužnosti, objavljuje se na internet stranici Vijeća i sadrži detaljno obrazloženje.

(8) Odluka kojom se, na prijedlog Komisije, utvrđuje da nema osnova za razrješenje člana Vijeća, objavljuje se na internet stranici Vijeća i sadrži detaljno obrazloženje."

Član 12.


Član 32n. mijenja se i glasi:

"Član 32n.

(Isključenje člana Vijeća protiv kojeg je pokrenut postupak razrješenja)

Član Vijeća protiv kojeg je podnesen zahtjev za pokretanje postupka razrješenja ili je pokrenut postupak razrješenja ne može prisustvovati, te učestvovati u diskusiji i odlučivanju o bilo kojem pitanju koje se odnosi na taj postupak."

Član 13.


Iza člana 32n., u Odjeljku J. Prava, dužnosti i odgovornost članova Vijeća, dodaje se novi član 32o. koji glasi:

"Član 32o.

(Privremeno udaljenje od vršenja dužnosti člana Vijeća)

(1) Akt o privremenom udaljenju člana Vijeća iz člana 7. stav (2) Zakona donosi se najkasnije u roku od tri dana od dana saznanja za okolnosti iz člana 7. stav (1) Zakona i objavljuje na internet stranici Vijeća.

(2) Privremeno udaljenje iz stava (1) ovog člana traje dok se član Vijeća nalazi u pritvoru, odnosno do prestanka privremenog udaljenja s funkcije na osnovu koje je imenovan ili biran za člana Vijeća.

(3) Prijedlog za privremeno udaljenje člana Vijeća, u skladu s članom 7. stav (3) Zakona, može podnijeti svaki član Vijeća, Ured disciplinskog tužioca i Komisija.

(4) Odluka o privremenom udaljenju člana Vijeća se donosi u roku od 15 dana od dana podnošenja prijedloga iz stava (3) ovog člana za privremeno udaljenje člana Vijeća i stupa na snagu danom donošenja.

(5) Odlukom iz stava (4) ovog člana utvrđuje se period trajanja privremenog udaljenja, a razlozi za donošenje ovakve odluke moraju biti detaljno obrazloženi.

(6) Vijeće može, po vlastitoj ocjeni, izmijeniti odluku o privremenom udaljenju člana Vijeća, ukoliko u toku trajanja privremenog udaljenja dođe do promjene okolnosti na osnovu kojih je ova odluka donesena.

(7) Odluke iz st. (4) i (5) ovog člana objavljuju se na internet stranici Vijeća."

Član 14.


Raniji član 32o. u Odjeljku K. Sprečavanje sukoba interesa i izuzeće se briše.

Član 15.


Član 32r. mijenja se i glasi:

"Član 32r.

(Privatni interes)

Pod "privatnim interesom" člana Vijeća u smislu člana 10a. Zakona podrazumijeva se bilo koja materijalna i nematerijalna korist za člana Vijeća, srodnika člana Vijeća, bračnog ili vanbračnog druga i njegovog srodnika, bez obzira na to da li su brak ili vanbračna zajednica prestali ili ne, te interesno povezano fizičko ili pravno lice."

Član 16.


Član 32s. mijenja se i glasi:

"Član 32s.

(Sukob interesa)

(1) Pored situacija iz člana 10a. stav (1) Zakona, sukob interesa člana Vijeća uvijek postoji u sljedećim situacijama:

a) u postupku predlaganja i donošenja odluka iz nadležnosti Vijeća u vezi s bračnim ili vanbračnim drugom člana Vijeća, bez obzira na to da li su brak ili vanbračna zajednica prestali ili ne, te u vezi sa srodnikom člana Vijeća, te srodnikom bračnog ili vanbračnog druga člana Vijeća;

b) u postupku predlaganja i donošenja odluka iz nadležnosti Vijeća u vezi s interesno povezanim licem;

c) u postupku predlaganja i donošenja odluka iz nadležnosti Vijeća u vezi sa sudijom odnosno tužiocem iz istog suda ili tužilaštva u kojem član Vijeća obavlja sudijsku odnosno tužilačku funkciju;

d) u disciplinskom postupku protiv sudije ili tužioca iz istog suda ili tužilaštva u kojem član Vijeća obavlja sudijsku odnosno tužilačku funkciju;

e) ako se na upražnjenu poziciju u pravosuđu prijavi kandidat koji radi u istoj instituciji u kojoj i član Vijeća obavlja svoju profesionalnu funkciju, odnosno kandidat koji je član iste regionalne advokatske komore, odnosno istog zbora advokata kao i član Vijeća.

(2) Pod srodnicima člana Vijeća podrazumijevaju se njegovi krvni srodnici u pravoj liniji do bilo kojeg stepena, usvojilac i usvojena djeca, te krvni srodnik u pobočnoj liniji do četvrtog stepena.

(3) Pod srodnicima bračnog odnosno vanbračnog druga člana Vijeća podrazumijevaju se njihovi srodnici do drugog stepena, bez obzira na to da li su brak odnosno vanbračna zajednica prestali ili ne.

(4) Pod interesno povezanim licem, u smislu ovog člana, podrazumijeva se svako lice koje je s članom Vijeća u prijateljskoj, poslovnoj ili bilo kakvoj drugoj vezi koja bi mogla uticati na zakonitost, nepristrasnost i transparentnost rada člana Vijeća.

(5) Pod upražnjenom pozicijom u pravosuđu u smislu ovog člana podrazumijevaju se pozicije iz člana 17. tačke 1) do 3) Zakona, kao i pozicije glavnog disciplinskog tužioca i zamjenika disciplinskog tužioca u Uredu disciplinskog tužioca, te direktora i zamjenika direktora Sekretarijata.

(6) Član Vijeća je lično odgovoran za identifikaciju sukoba interesa i dužan je preduzeti neophodne korake za njegovo sprečavanje, što podrazumijeva odricanje od privatnog interesa, objavljivanje privatnog interesa, te izuzeće odnosno traženje izuzeća u skladu s odredbama Poslovnika."

Član 17.


Član 32t. mijenja se i glasi:

"Član 32t.

(Razlozi za izuzeće člana Vijeća)

(1) Član Vijeća ne može učestvovati u aktivnostima Vijeća te će biti izuzet:

a) ako je u sukobu interesa, u skladu s članom 10a. Zakona i članom 32s. Poslovnika, osim u situacijama koje su Zakonom propisane kao razlog za prestanak mandata;

b) ako postoje druge okolnosti koje dovode u sumnju njegovu nepristrasnost.

(2) Pravila o postupku izuzeća u disciplinskom postupku regulisana su odredbama Poglavlja IV Poslovnika.

(3) U ostalim postupcima iz nadležnosti Vijeća član Vijeća se izuzima po službenoj dužnosti ili po zahtjevu trećeg lica."

Član 18.


U članu 32u. stav (1), iza riječi "imenovanja" i interpunkcijskog znaka "zarez", riječi "odnosno predsjedavajućeg disciplinske komisije čiji je član, ukoliko se radi o disciplinskom postupku protiv sudije/tužioca" mijenjaju se riječima "kao i predsjedavajućeg nadležne stalne komisije".

Iza stava (2) dodaje se novi stav (3) koji glasi:

"(3) Ukoliko se razlog za izuzeće člana Vijeća iz postupka imenovanja nosilaca pravosudnih

funkcija odnosi na okolnosti iz člana 32s. stav (1) tačke c) i e), član Vijeća se izuzima iz komisije za obavljanje razgovora s tim kandidatom, te iz postupka predlaganja i imenovanja tog kandidata."

Dosadašnji stav (3) postajе stav (4).

U dosadašnjem stavu (4) koji postaje stav (5) iza riječi "Ukoliko" riječ "se" se briše, a iza riječi "izuzeću", riječi "i pokrenuti postupak iz člana 32k. ovog poslovnika" se brišu.

Član 19.


Član 68. mijenja se i glasi:


"Član 68.

(Primjena odredaba na stručne saradnike)

"(1) Ukoliko nije drugačije propisano, odredbe poglavlja IV i VI, te člana 115. Poslovnika koje se odnose na sudije primjenjivat će se i na stručne saradnike koje imenuje Vijeće (u daljnjem tekstu: stručni saradnik).

(2) Ukoliko nije drugačije propisano, na stručnog saradnika koji je kandidat u konkursnoj proceduri za upražnjenu poziciju sudije ili tužioca primjenjuju se odredbe Poslovnika koje se odnose na kandidate koji nisu nosioci pravosudne funkcije.

(3) Izuzetno od stava (2) ovog člana, pravila iz čl. 35. stav (5), 36a., 48. i 48a. Poslovnika, koji se odnose na nosioce pravosudnih funkcija, primjenjuju se i na stručnog saradnika koji je kandidat za poziciju u konkursnoj proceduri za upražnjeno mjesto sudije ili tužioca."

Član 20.


Iza člana 68. dodaje se novi član 68a. koji glasi:

"Član 68a.

(Primjena odredaba u postupku imenovanja stručnih saradnika)

U postupku odabira i imenovanja stručnih saradnika primjenjuju se na odgovarajući način odredbe Poglavlja II Poslovnika, ukoliko nije drugačije propisano."

Član 21.


U članu 70. iza riječi "sudovima" dodaju se riječi "u Federaciji".

Član 22.


Iza člana 70. dodaje se novi član 70a. koji glasi:

"Član 70a.

(Oglašavanje upražnjenih pozicija)

Upražnjene pozicije stručnih saradnika oglašavaju se u okviru javnog konkursa iz člana 33. Poslovnika."

Član 23.


U članu 71., iza riječi "stav", riječi "(2) ovog poslovnika" mijenjaju se riječima "(4) Poslovnika".

Član 24.


Iza člana 71. dodaje se novi član 71a. koji glasi:

"Član 71a.

(Posebna pravila o konkursnoj proceduri)

(1) Konkursna procedura za poziciju stručnog saradnika obuhvata obavljanje razgovora s kandidatima, te rangiranje i predlaganje kandidata, a provodi je nadležno podvijeće i komisija za obavljanje razgovora.

(2) Prilikom formiranja komisije za obavljanje razgovora nadležno podvijeće može odstupiti od pravila propisanih u članu 41. stav (7) tačka a) Poslovnika, ukoliko je to potrebno da bi se osiguralo efikasno provođenje konkursne procedure.

(3) Na razgovor se pozivaju svi kandidati koji zadovoljavaju uslove za imenovanje, uz izuzetke propisane u stavu (4) ovog člana.

(4) Na razgovor se neće pozvati kandidat ukoliko je:

a) s njim u posljednje dvije godine obavljen razgovor za poziciju stručnog saradnika, i u tom slučaju u obzir će se uzeti ranije ostvareni uspjeh;

b) u sudu za koji se prijavio na poziciji nosioca pravosudne funkcije zaposlen njegov krvni srodnik u pravoj liniji bez ograničenja, u pobočnoj liniji do četvrtog stepena ili bračni odnosno vanbračni drug ili srodnik po tazbini, odnosno srodnik vanbračnog druga, do drugog stepena.

(5) Izuzetno od odredbe stava (4) tačka a) ovog člana, kandidat može u prijavi podnijeti zahtjev da se s njim obavi novi razgovor, nakon proteka perioda od godinu dana od posljednjeg razgovora, računajući do dana isteka roka za podnošenje prijava."

Član 25.


U članu 72. stav (1) tačka d) iza riječi "naučni" dodaju se riječi "i stručni".

Stav (3) mijenja se i glasi:

"(3) Komisija boduje uspjeh kandidata po svakom od kriterija iz stava (1) ovog člana bodovima od 1 do 5. Bodovi za kriterije iz stava (1) tač. c), d) i e) dodjeljuju se u skladu s pravilima iz člana 72a. Poslovnika."

Iza stava (3) dodaje se novi stav (4) koji glasi:

"(4) Na osnovu bodova dodijeljenih po svakom od kriterija utvrđuje se konačna ocjena kandidata u rasponu od "1" do "5". Konačna ocjena kandidata predstavlja prosjek zbira bodova dodijeljenih po pojedinačnim kriterijima."

U dosadašnjem stavu (4) koji postaje stav (5), iza broja "1", riječi "znači nedovoljan, a ocjena "5" znači izvrstan" mijenjaju se riječima "je najniža, a ocjena "5" je najviša".

Dosadašnji stavovi (5), (6) i (7) postaju stavovi (6), (7) i (8).

Član 26.


Iza člana 72. dodaje se novi član 72a. koji glasi:

"Član 72a.

(Pravila bodovanja)

(1) Za kriterij iz člana 72. stav (1) tačka c) bodovi se dodjeljuju na sljedeći način:

a) 1 bod za prosjek ocjena od 6 do 6,5, odnosno prosjek ocjena od 2 do 2,5;

b) 2 boda za prosjek ocjena od 6,5 do 7,5, odnosno prosjek ocjena od 2,5 do 3;

c) 3 boda za prosjek ocjena od 7,5 do 8,5, odnosno prosjek ocjena od 3 do 3,5;

d) 4 boda za prosjek ocjena od 8,5 do 9,5, odnosno prosjek ocjena od 3,5 do 4;

e) 5 bodova za prosjek ocjena preko 9,5, odnosno prosjek ocjena od 4 do 5.

(2) Za kriterij iz člana 72. stav (1) tačka d) bodovi se dodjeljuju na sljedeći način:

a) 1 bod ukoliko kandidat nema dodatnih aktivnosti u struci;

b) 2 boda za pohađanje seminara, radionica i drugih oblika stručnog usavršavanja u radu;

c) 3 boda za objavljeni stručni rad;

d) 4 boda za objavljeni naučni rad i sticanje akademskog zvanja magistra prava ili pravnih nauka;

e) 5 bodova za sticanje akademskog zvanja doktora nauka.

(3) Za kriterij iz člana 72. stav (1) tačka e) ocjena se dodjeljuje za radno iskustvo na pravnim poslovima stečeno nakon diplomiranja, i to na sljedeći način:

a) 1 bod za radno iskustvo u trajanju do 2 godine;

b) 2 boda za radno iskustvo u trajanju do 3 godine;

c) 3 boda za radno iskustvo u trajanju do 4 godine;

d) 4 boda za radno iskustvo u trajanju do 5 godina;

e) 5 bodova za radno iskustvo u trajanju preko 5 godina."

Član 27.


Član 73. mijenja se i glasi:


"Član 73.

(Rangiranje kandidata)

(1) Na osnovu ocjene razgovora komisija sačinjava rang-listu.

(2) U slučaju da više kandidata koji su aplicirali na istu poziciju ima jednake ocjene, redoslijed kandidata na rang-listi utvrđuje se prema dužini radnog iskustva kandidata stečenog nakon diplomiranja.

(3) Rang-lista kandidata nakon obavljenog razgovora dostavlja se nadležnom podvijeću i nadležnom odjelu Sekretarijata."

Član 28.


Iza člana 73. dodaju se novi članovi 73a. i 73b. koji glase:

"Član 73a.

(Predlaganje i imenovanje kandidata)

(1) Za stručnog saradnika može biti predložen, odnosno imenovan samo onaj kandidat koji je na razgovoru ocijenjen najmanje ocjenom 2,5.

(2) Nadležno podvijeće dostavlja Vijeću rang-listu kandidata, s obrazloženim prijedlogom za imenovanje. Podvijeće će u prijedlogu za imenovanje posebno obrazložiti razloge zbog kojih je prednost dalo predloženom kandidatu u odnosu na kandidate s istom ili većom ocjenom.

(3) Prilikom predlaganja kandidata podvijeće, pored ostvarene ocjene, vodi računa i o okolnostima koje su relevantne za procjenu podobnosti kandidata iz člana 48a. Poslovnika.

(4) Vijeće odlučuje o svakom imenovanju pojedinačno, na osnovu prijedloga nadležnog podvijeća.

(5) Ukoliko Vijeće ne usvoji prijedlog podvijeća, a podvijeće ne predloži drugog kandidata, Vijeće može na obrazloženi prijedlog bilo kojeg člana Vijeća imenovati nekog od kandidata koji je na razgovoru ocijenjen najmanje ocjenom 2,5, vodeći računa o okolnostima koje su relevantne za procjenu podobnosti kandidata iz člana 48a. Poslovnika.

(6) Prilikom imenovanja, Vijeće odlučuje i o datumu stupanja imenovanog stručnog saradnika na dužnost.

(7) Odluka o imenovanju, bez obrazloženja, objavljuje se u "Službenom glasniku BiH", te se dostavlja imenovanom i sudu u koji se imenovanje vrši. Obrazložena odluka o imenovanju se objavljuje na internet stranici Vijeća.

(8) Ako je Vijeće imenovalo kandidata koji je na razgovoru ostvario istu ili manju ocjenu u odnosu na druge kandidate, u odluci o imenovanju posebno će se obrazložiti razlozi zbog kojih je Vijeće prednost dalo imenovanom kandidatu u odnosu na kandidate s istom odnosno većom ocjenom.

Član 73b.
(Ponavljanje konkursa za poziciju stručnog saradnika)

(1) Konkurs za upražnjenu poziciju stručnog saradnika može se ponoviti ukoliko nijedan od predloženih kandidata ne dobije većinu glasova potrebnu za imenovanje, ili u slučaju da niko od prijavljenih kandidata nije ostvario odgovarajući uspjeh u konkursnoj proceduri, ili u slučaju da između kandidata koji su ostvarili minimalan uspjeh potreban za imenovanje nema kandidata koji su podobni za imenovanje.

(2) Informacija o ponavljanju konkursa objavljuje se na internet stranici Vijeća i sadrži obrazloženje razloga zbog kojih se konkurs ponavlja."

Član 29.


U članu 74. stav (3) iza riječi "rang-liste" dodaju se riječi "u skladu s pravilom iz člana 73a. stav (1) Poslovnika", riječ "mjesto" mijenja se riječju "poziciju", a riječ "upražnjeno" mijenja se riječju "upražnjenu".

Član 30.


Član 75. mijenja se i glasi:


"Član 75.

(Disciplinski organi)

(1) U disciplinskom postupku koji se vodi protiv sudija i tužilaca disciplinski organi su: Prvostepena disciplinska komisija, Drugostepena disciplinska komisija i Vijeće.

(2) U disciplinskom postupku koji se vodi protiv članova Vijeća disciplinski organi su Prvostepena disciplinska komisija i Drugostepena disciplinska komisija."

Član 31.


U nazivu člana 76. iza riječi "komisije" dodaju se riječi: "u postupku protiv sudija i tužilaca".

U stavu (3) iza interpunkcijskog znaka "tačka" dodaje se nova rečenica koja glasi: "Predložen može biti sudija odnosno tužilac protiv kojeg se ne vodi disciplinski postupak i koji nije disciplinski odgovarao u proteklih pet godina, koji ima najmanje pet godina radnog iskustva na poziciji sudije ili tužioca i koji ima posljednje tri ocjene rada "izuzetno uspješno obavlja funkciju" ili "uspješno obavlja funkciju".

Stav (4) mijenja se i glasi:

"(4) Listu sudija i tužilaca koji mogu biti imenovani za članove prvostepenih disciplinskih komisija utvrđuje predsjednik na osnovu prijedlogâ dostavljenih od strane sudova i tužilaštava."

Član 32.


Iza člana 76. dodaju se novi članovi 76a. i 76b. koji glase:

"Član 76a.

(Disciplinske komisije u postupku protiv članova Vijeća)

Vijeće posebnom odlukom formira listu iz člana 61b. Zakona i imenuje članove:

a) Prvostepene i Drugostepene disciplinske komisije za članove Vijeća iz reda sudija;

b) Prvostepene i Drugostepene disciplinske komisije za članove Vijeća iz reda tužilaca;

c) Prvostepene i Drugostepene disciplinske komisije za članove Vijeća koji se biraju u skladu s članom 4. stav (1) tačke l) do o) Zakona.

Član 76b.
(Pravila o izuzeću)

Na članove disciplinskih komisija koji nisu članovi Vijeća primjenjuju se, na odgovarajući način, razlozi za izuzeće propisani u članu 32t. Poslovnika, te članu 61b. stav (5) Zakona."

Član 33.


Član 77. mijenja se i glasi:


"Član 77.

(Izuzeće člana disciplinske komisije)




(1) Po saznanju za okolnosti koje ukazuju na postojanje razloga za izuzeće iz člana 32t. Poslovnika, član disciplinske komisije dužan je odmah o tome pismenim putem obavijestiti predsjednika Vijeća, a ako se radi o predsjedniku Vijeća, obavijest će dostaviti Vijeću.

(2) Stranka može podnijeti zahtjev za izuzeće člana disciplinske komisije čim sazna da postoji neki od razloga za izuzeće iz člana 32t. Poslovnika, a najkasnije do završetka rasprave, a ako nije bilo rasprave, do donošenja odluke.

(3) Stranka može u žalbi ili odgovoru na žalbu poimenično navesti člana Drugostepene disciplinske komisije, koji ne bi mogao učestvovati u donošenju odluke zbog razloga iz člana 32t. Poslovnika.

(4) Zahtjev za izuzeće podnosi se predsjedniku Vijeća i sadrži razlog zbog kojeg se izuzeće traži, okolnosti iz kojih proizlazi da je prijedlog blagovremeno podnesen i činjenice na kojima se zasniva postojanje razloga za isključenje ili izuzeće.

(5) Ako se zahtjev za izuzeće odnosi na predsjednika Vijeća, isti se podnosi Vijeću.

(6) Nije dopušten zahtjev za izuzeće člana disciplinske komisije u kojem:

a) navedeni su isti razlozi za izuzeće kao u zahtjevu koji je već odbijen;

b) nije obrazložen razlog zbog kojeg se izuzeće traži;

c) ne traži se izuzeće poimenično određenog člana disciplinske komisije;

d) traži se izuzeće lica koje nije član disciplinske komisije.

(7) Stranke mogu zatražiti informaciju o sastavu disciplinske komisije."

Član 34.


Iza člana 77. dodaju se novi članovi 77a., 77b., 77c. i 77d. koji glase:

"Član 77a.

(Odlučivanje o izuzeću)

(1) O izuzeću člana disciplinske komisije odlučuje predsjednik Vijeća.

(2) U slučaju da se zahtjev za izuzeće odnosi na predsjednika Vijeća, o izuzeću odlučuje Vijeće.

(3) Protiv rješenja kojim se zahtjev za izuzeće usvaja nije dopuštena žalba, a protiv rješenja kojim se zahtjev odbija nije dopuštena posebna žalba.

Član 77b.
(Odbacivanje zahtjeva za izuzeće)

(1) Neblagovremen, nepotpun i nedopušten zahtjev za izuzeće odbacit će predsjedavajući postupajuće disciplinske komisije.

(2) Ako je zahtjev iz stava (1) ovog člana podnesen na ročištu, predsjedavajući disciplinske komisije će ga odbaciti i nastaviti ročište.

(3) Protiv rješenja iz stava (1) ovog člana nije dozvoljena posebna žalba.

Član 77c.
(Postupak izuzeća)

(1) Predsjednik Vijeća bez odlaganja pisanim putem obavještava člana disciplinske komisije čije se izuzeće traži o podnesenom zahtjevu za izuzeće.

(2) Član disciplinske komisije čije se izuzeće traži dužan je najkasnije u roku od tri dana od dana primitka obavijesti iz stava (1) ovog člana dostaviti predsjedniku Vijeća izjašnjenje o navodima iz podnesenog zahtjeva.

(3) Ukoliko se zahtjev za izuzeće odnosi na predsjednika Vijeća, izjašnjenje iz stava (2) se dostavlja Vijeću.

(4) Disciplinski postupak se nastavlja bez odgađanja do donošenja odluke o izuzeću člana komisije.

Član 77d.
(Izuzeće iz Vijeća kao cjeline)

U disciplinskom postupku protiv sudije ili tužioca odredbe čl. 77. do 77c. primjenjuju se i na izuzeće članova Vijeća, kada Vijeće postupa kao cjelina u skladu s članom 60. stav (6) Zakona o VSTV-u."

Član 35.


Član 78. mijenja se i glasi:


"Član 78.

(Izuzeće glavnog disciplinskog tužioca)

(1) Izuzeće glavnog disciplinskog tužioca može tražiti:

a) sudija, tužilac ili član Vijeća protiv kojeg je pokrenuta disciplinska istraga, ukoliko je službenim putem obaviješten da se protiv njega vodi istraga;

b) sudija, tužilac ili član Vijeća protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak odnosno njegov punomoćnik;

c) podnosilac pritužbe.

(2) Zahtjev za izuzeće iz stava (1) tačka b) ovog člana može se podnijeti do početka glavne rasprave, a zahtjev za izuzeće iz stava (1) tačka c) može se postaviti u pritužbi.

(3) U zahtjevu su podnosioci dužni navesti okolnosti zbog kojih smatraju da postoje neki od razloga za izuzeće iz člana 32t. Poslovnika.

(4) Nije dopušten zahtjev za izuzeće u kojem su navedeni isti razlozi za izuzeće kao u zahtjevu koji je već odbijen, odnosno zahtjev u kojem nije obrazložen razlog zbog kojeg se izuzeće traži.

(5) Glavni disciplinski tužilac dužan je u pismenoj formi obavijestiti predsjednika Vijeća o svakom mogućem sukobu interesa koji može nastati u toku njegovog rada. U tom slučaju postupak će se nastaviti bez odgađanja do donošenja odluke o izuzeću."

Član 36.


Član 78a. mijenja se i glasi:

"Član 78a.

(Odlučivanje o izuzeću glavnog disciplinskog tužioca)

(1) O izuzeću glavnog disciplinskog tužioca odlučuje Vijeće. Nedopuštene zahtjeve za izuzeće, u smislu člana 78. stav (4) Poslovnika, odbacit će predsjednik Vijeća.

(2) Prije donošenja odluke Vijeća o izuzeću iz stava (1) ovog člana uzet će se izjava od glavnog disciplinskog tužioca, a prema potrebi obavit će se i druge potrebne radnje.

(3) Protiv odluke kojom se usvaja zahtjev za izuzeće žalba nije dopuštena, a protiv odluke kojom se zahtjev odbija ili odbacuje nije dopuštena posebna žalba."

Član 37.


Iza člana 78a. dodaju se novi članci 78b. i 78c. koji glase:

"Član 78b.

(Postupanje u slučaju izuzeća glavnog disciplinskog tužioca)

(1) U slučaju izuzeća glavnog disciplinskog tužioca, Vijeće određuje sudiju ili tužioca koji će postupati u disciplinskom predmetu, na osnovu liste iz stava (2) ovog člana, primjenjujući automatizovani sistem odabira.

(2) Vijeće formira listu sudija i tužilaca koji mogu biti određeni za postupanje u disciplinskom predmetu u slučaju izuzeća glavnog disciplinskog tužioca.

(3) Lista se formira na osnovu poziva dostavljenog svim sudijama i tužiocima.

(4) Na poziv se može prijaviti sudija odnosno tužilac protiv kojeg se ne vodi disciplinski postupak i koji nije disciplinski odgovarao u proteklih pet godina, koji ima najmanje pet godina radnog iskustva na poziciji sudije ili tužioca i koji ima posljednje tri ocjene rada "izuzetno uspješno obavlja funkciju" ili "uspješno obavlja funkciju".

(5) Formirana lista traje dvije godine.

(6) Vijeće posebnim aktom uređuje pravno-tehničke aspekte rada lica angažovanog u skladu sa stavom (1) ovog člana.

Član 78c.
(Izuzeće zaposlenika UDT-a)

Glavni disciplinski tužilac odlučuje o izuzeću zaposlenikâ Ureda disciplinskog tužioca iz razloga za izuzeće iz člana 32t. Poslovnika i u skladu s principima iz čl. 78. i 78a. Poslovnika."

Član 38.


U članu 81. stav (4) iza riječi "anonimne" dodaju se riječi "i povučene".

Član 39.


U članu 82. stav (1) tačka c) iza riječi "sudije" dodaje se interpunkcijski znak "zarez", riječ "ili" se briše, a iza riječi "tužioca" dodaju riječi "ili člana Vijeća".

Tačke e) i f) mijenjaju se i glase:

"e) se pritužba odnosi na nezadovoljstvo donesenom sudskom ili tužilačkom odlukom, ili odlukom Vijeća;

f) iz navoda pritužbe proizlazi da nema osnova za daljnju istragu;"

Iza tačke g) dodaje se nova tačka h), koja glasi:

"h) je podnosilac povukao pritužbu."

Član 40.


U članu 83. stav (2) tačka b) u prvoj rečenici iza riječi "sudiju" dodaje se interpunkcijski znak "zarez", riječ "ili" se briše, a iza riječi "tužioca" dodaju se riječi "ili člana Vijeća".

U drugoj rečenici iza riječi "ispitivanja, sudija" dodaje se interpunkcijski znak "zarez", riječ "ili" se briše, a iza riječi "tužilac" dodaju se riječi "ili član Vijeća".

U stavu (4), iza riječi "članom", riječi "30. stav (3)" mijenjaju se riječima "25. stav (2)", a iza riječi "tužioca" dodaju se riječi "ili člana Vijeća".

Član 41.


Član 85. mijenja se i glasi:


"Član 85.

(Dodjeljivanje predmeta)

(1) Dodjela disciplinskih predmeta na postupanje disciplinskim komisijama vrši se nasumično automatizovanim sistemom.

(2) Ukoliko su sva tri člana komisije kojoj je dodijeljen predmet spriječena da učestvuju u radu komisije, predmet će se dodijeliti drugoj komisiji na način propisan u stavu (1) ovog člana.

(3) U ostalim slučajevima kada je član komisije kojoj je dodijeljen predmet spriječen da učestvuje u radu komisije, predsjednik Vijeća određuje novog člana komisije."

Član 42.


Iza člana 85. dodaje se novi član 85a. koji glasi:

"Član 85a.

(Dodjeljivanje predmeta u disciplinskom postupku protiv člana Vijeća)

(1) Disciplinski predmeti u postupku protiv člana Vijeća dodjeljuju se nadležnoj disciplinskoj komisiji.

(2) U slučaju kada je neko od članova komisije spriječen, iz razloga propisanih Zakonom i ovim poslovnikom, da učestvuje u radu komisije, zatražit će se od jedne ili više institucija iz člana 61b. stavovi (1) i (2) Zakona da, u hitnom postupku a najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema zahtjeva, ažurira svoj raniji prijedlog.

(3) Po prijemu ažuriranog prijedloga, Vijeće će odrediti novog člana postupajuće komisije."

Član 43.


U nazivu člana 86. riječi "sudiji ili tužiocu" se brišu.

Iza riječi "sudiji" dodaje se interpunkcijski znak "zarez", riječ "ili" se briše, a iza riječi "tužiocu" interpunkcijski znak "zarez" se briše i dodaju riječi "ili članu Vijeća".

Član 44.


U članu 87. dodaje se novi stav (6) koji glasi:

"(6) Odredbe ovog člana odnose se i na člana Vijeća protiv kojeg se vodi disciplinski postupak."

Član 45.


Član 88. mijenja se i glasi:


"Član 88.

(Pripremno ročište)

(1) Nakon isteka roka za davanje odgovora iz člana 87. stav (2) ovog poslovnika, predsjedavajući komisije zakazuje pripremno ročište u pravilu u roku od 15 dana.

(2) Na pripremnom ročištu stranke moraju predložiti sve dokaze koje žele izvesti u toku postupka, navesti imena i adrese predloženih svjedoka i vještaka, te na pripremno ročište donijeti sve isprave i predmete koje žele upotrijebiti kao dokaz, osim onih za koje je potreban nalog ili odobrenje nadležnog organa.

(3) Komisija na pripremnom ročištu odlučuje o čemu će se raspravljati i koji će se dokazi izvesti na glavnoj raspravi.

(4) Prijedloge koje ne smatra bitnim za donošenje odluke komisija će odbiti i u rješenju naznačiti razlog odbijanja.

(5) Protiv rješenja iz stava (4) ovog člana nije dopuštena posebna žalba. Komisija nije u daljnjem toku postupka vezana za svoja prijašnja rješenja iz stava (4) ovog člana.

(6) Nakon pripremnog ročišta novi dokazi se ne prihvataju, osim ako iz opravdanih razloga nisu mogli biti predloženi na pripremnom ročištu.

(7) Na pripremnom ročištu odredit će se datum glavne rasprave."

Član 46.


U članu 89. riječ "Vijeća" mijenja se riječju "komisije", a iza riječi "iskoristi", riječ "svoja" se briše.

Član 47.


U članu 91. stav (1) iza riječi "sudija" dodaje se interpunkcijski znak "zarez", riječ "ili" se briše, a iza riječi "tužilac" dodaju se riječi "ili član Vijeća".

Član 48.


U članu 92. stav (5) iza riječi "sudija" dodaje se interpunkcijski znak "zarez", riječ "ili" se briše, a iza riječi "tužilac" dodaju se riječi "ili član Vijeća".

U stavu (9), u prvoj rečenici, iza riječi "sudije" dodaje se interpunkcijski znak "zarez", riječ "ili" se briše, a iza riječi "tužilac" dodaju se riječi "ili člana Vijeća". U drugoj rečenici, iza riječi "sudija" dodaje se interpunkcijski znak "zarez", riječ "ili" se briše, a iza riječi "tužilac" dodaju se riječi "ili član Vijeća".

Stav (10) se briše.

U dosadašnjem stavu (11) koji postaje stav (10), tačka a), iza riječi "sudija", dodaje se interpunkcijski znak "zarez", riječ "ili" se briše, a iza riječi "tužilac" dodaju se riječi "ili član Vijeća".

U tački c) iza riječi "sudija" dodaje se interpunkcijski znak "zarez", riječ "ili" se briše, a iza riječi "tužilac" dodaju se riječi "ili član Vijeća".

U tački d) iza riječi "sudija" dodaje se interpunkcijski znak "zarez", riječ "ili" se briše, a iza riječi "tužilac" dodaju se riječi "ili član Vijeća".

Stav (12) se briše.

Član 49.


Iza člana 92. dodaje se novi član 92a. koji glasi:

"Član 92a.

(Tonski snimak)

(1) Ročišta pred disciplinskim komisijama se snimaju uređajima za tonsko snimanje.

(2) Tonski zapis zamjenjuje zapisnik s ročišta. Prijepis tonskog zapisa u pisani oblik se ne izrađuje.

(3) Stranka može zahtijevati da joj se dostavi tonski zapis s ročišta u roku od osam dana od dana kada je tonski zapis sačinjen. Tonski zapis se dostavlja stranci u roku od pet dana od dana podnošenja zahtjeva.

(4) Tonski zapis s ročišta dio je spisa disciplinskog predmeta. Način pohranjivanja i prijenosa tonskog zapisa, tehnički uslovi i način snimanja uređuju se posebnim aktom."

Član 50.


U članu 93. iza riječi "tužioca" dodaje se interpunkcijski znak "zarez" i riječi "osim u slučaju propisanom u članu 86d. stav (4) Zakona".

Član 51.


U članu 94. stav (1) riječi "u roku od 15" mijenjaju se riječima "najkasnije u roku od 30".

U stavu (2) rečenica "Danom stavljanja na raspolaganje odluke u prostorijama Vijeća smatra se da je izvršeno dostavljanje odluke strankama." se briše.

U stavu (4) riječ "tri" se mijenja riječju "osam".

Stav (8) mijenja se i glasi:

"(8) Odluka Prvostepene disciplinske komisije se dostavlja strankama na način predviđen odredbama Zakona o parničnom postupku koje regulišu dostavu."

Iza stava (8) dodaje se novi stav (9) koji glasi:

"(9) Izuzetno od stava (8) ovog člana, odluka se može dostaviti stranci stavljanjem odluke na raspolaganje u prostorijama Vijeća, ukoliko se stranka na glavnoj raspravi opredijelila za takav način dostave."

Član 52.


U članu 95. stav (1) iza riječi "sudija" dodaje se interpunkcijski znak "zarez", riječ "ili" se briše, a iza riječi "tužilac" dodaju se riječi "ili član Vijeća".

Član 53.


U članu 96. stav (2) riječi "ili se mogu sporazumjeti da se umjesto disciplinskih prekršaja navedenih u tužbi utvrđuje disciplinska odgovornost za drugi ili druge disciplinske prekršaje" se brišu.

Iza stava (5) dodaje se novi stav (6), koji glasi:

"(6) Izuzetno od st. (3) i (4) ovog člana, sporazum između Ureda disciplinskog tužioca i člana Vijeća dostavlja se na razmatranje nadležnoj Drugostepenoj disciplinskoj komisiji."

Dosadašnji stav (6) postaje stav (7).

U dosadašnjem stavu (7) koji postaje stav (8) riječ "Vijeću" se briše, a iza riječi "stava (4)" dodaju se riječi "i (6)".

U dosadašnjem stavu (8) koji postaje stav (9) riječ "Vijeću" se briše, a iza riječi "stava (4)" dodaju se riječi "i (6)".

Dosadašnji stav (9) postaje stav (10).

Član 54.


U članu 98. stav (1) riječ "osam" mijenja se riječju "15".

Član 55.


U članu 102. stav (3) riječ "glavne" se briše, a riječ "tri" mijenja se riječju "osam".

Iza stava (3) se dodaje novi stav (4) koji glasi:

"Odluka Drugostepene disciplinske komisije mora biti izrađena u pismenoj formi najkasnije u roku od 30 dana od dana donošenja odluke."

Dosadašnji stavovi (4), (5) i (6) postaju stavovi (5), (6) i (7).

Dosadašnji stavovi (7) i (8) koji postaju stavovi (8) i (9) mijenjaju se i glase:

"(8) Odluka Drugostepene disciplinske komisije se dostavlja strankama na način propisan članom 94. st. (8) i (9) Poslovnika.

(9) Odluka Drugostepene disciplinske komisije donesena u disciplinskom postupku protiv člana Vijeća objavljuje se na internet stranici Vijeća najkasnije u roku od 8 dana od dana kada je izrađena, s naznakom datuma objave od kojeg počinje teći rok za podnošenje tužbe shodno članu 61a. stav (7) Zakona."

Član 56.


Član 103. stav (1) mijenja se i glasi:

"(1) U disciplinskom postupku koji se vodi protiv sudije ili tužioca, na odluku Drugostepene disciplinske komisije može se uložiti žalba Vijeću kao cjelini u pismenoj formi u roku od osam dana od dana dostavljanja."

Stav (5) se briše.

Član 57.


Član 105. se briše.


Član 58.


Član 106. mijenja se i glasi:


"Član 106.

(Izdaci, troškovi i naknade)

(1) Svaka stranka snosi svoje troškove, uključujući i troškove svjedoka i vještaka koje je predložila.

(2) Ako se disciplinski postupak okonča odlukom kojom se utvrdi da disciplinski prekršaj nije dokazan, na zahtjev sudije ili tužioca protiv kojeg je vođen disciplinski postupak, Vijeće će nadoknaditi opravdane troškove postupka.

(3) U slučaju obustave disciplinskog postupka zbog sticanja uslova za obavezan odlazak u penziju tuženog sudije ili tužioca, u smislu člana 88. stav 1. tačka a) Zakona ili zbog nastupanja drugih okolnosti na koje stranke nisu mogle uticati, Vijeće će, na zahtjev sudije ili tužioca protiv kojeg je vođen disciplinski postupak, nadoknaditi opravdane troškove postupka.

(4) Stav (3) ovog člana se ne primjenjuje u slučaju obustave disciplinskog postupka zbog podnošenja ostavke od strane tuženog sudije ili tužioca.

(5) O zahtjevu iz st. (2) i (3) ovog člana odlučuje Prvostepena disciplinska komisija.

(6) Protiv odluke iz stava (5) ovog člana dopuštena je žalba Drugostepenoj disciplinskoj komisiji u roku od osam dana od dana dostavljanja odluke."

Član 59.


Član 112. mijenja se i glasi:


"Član 112.

(Pravila o izvršenju disciplinskih mjera)

(1) Izrečena disciplinska mjera se izvršava kada postane konačna, odnosno kada se ne može pobijati pravnim lijekom pred disciplinskim organima u disciplinskom postupku.

(2) Vijeće unosi podatke o izrečenim disciplinskim mjerama u personalni dosje sudije, tužioca ili stručnog saradnika.

(3) U slučaju kada disciplinski tužilac povuče tužbu ili kada komisija odbije tužbu, zabilješka o tužbi neće biti unesena u personalni dosje sudije ili tužioca.

(4) Disciplinska mjera iz člana 58. stav (1) tačka f) Zakona objavljuje se na internet stranici Vijeća i u "Službenom glasniku BiH".

(5) Dužinu trajanja posebnih mjera iz člana 58. stav (2) Zakona utvrđuje disciplinska komisija u svakom pojedinačnom slučaju.

(6) Konačna odluka o disciplinskoj mjeri ili disciplinskim mjerama iz člana 58. stav (1) tačke b) do f) i stav (2) Zakona dostavlja se predsjedniku suda u kojem sudija obavlja dužnost, odnosno glavnom tužiocu tužilaštva u kojem tužilac obavlja dužnost."

Član 60.


Član 113. mijenja se i glasi:


"Član 113.

(Način izvršenja disciplinskih mjera izrečenih sudiji odnosno tužiocu)

(1) Disciplinska mjera pismene opomene, koja se ne objavljuje javno, izvršava se uručenjem tuženom odluke koja sadrži izrečenu mjeru.

(2) Disciplinska mjera javne opomene izvršava se objavljivanjem izreke odluke o izrečenoj mjeri na općoj sjednici suda odnosno kolegiju tužilaštva. O provedenom izvršenju mjere predsjednik suda odnosno glavni tužilac pisanim putem obavještava Vijeće u roku od 15 dana.

(3) Disciplinsku mjeru smanjenja plaće izvršava predsjednik suda odnosno glavni tužilac suda ili tužilaštva u kojem sudija ili tužilac kojem je izrečena ova mjera obavlja pravosudnu funkciju, donošenjem posebnog rješenja kojim se utvrđuje period u kojem sudija odnosno tužilac prima plaću shodno mjeri izrečenoj konačnom disciplinskom odlukom. O provedenom izvršenju mjere predsjednik suda odnosno glavni tužilac pisanim putem obavještava Vijeće u roku od 15 dana.

(4) Disciplinska mjera privremenog ili trajnog upućivanja u drugi sud ili tužilaštvo izvršava se stupanjem na dužnost u drugom sudu ili tužilaštvu.

(5) Disciplinska mjera premještaja s mjesta predsjednika suda na mjesto sudije, odnosno s mjesta glavnog tužioca ili zamjenika glavnog tužioca na mjesto tužioca izvršava se stupanjem na dužnost sudije odnosno tužioca.

(6) Na osnovu odluke kojom se izriče disciplinska mjera iz stavova (4) i (5) ovog člana, Vijeće donosi posebnu odluku.

(7) Disciplinska mjera razrješenja od dužnosti izvršava se uručivanjem tuženom konačne odluke koja sadrži mjeru razrješenja od dužnosti.

(8) Predsjednik suda odnosno glavni tužilac dužan je da omogući sudiji odnosno tužiocu učešće u programu rehabilitacije, savjetovanju ili stručnom usavršavanju na način koji je određen odlukom kojom je izrečena posebna mjera, u skladu s članom 58. stav (2) Zakona.

(9) Predsjednik suda odnosno glavni tužilac prati realizaciju posebne mjere koja je izrečena sudiji ili tužiocu i o tome obavještava Vijeće."

Član 60.


Iza člana 113. dodaju se novi članovi 113a. i 113b., koji glase:

"Član 113a.

(Izvršenje disciplinskih mjera izrečenih članu Vijeća)

Disciplinske mjere izrečene u disciplinskom postupku protiv člana Vijeća izvršava Vijeće.

Član 113b.
(Odlaganje izvršenja disciplinske mjere)

(1) Izvršenje disciplinske mjere smanjenja plaće iz člana 58. stav (1) tačka c) Zakona može se odložiti ili zaustaviti na molbu sudije ili tužioca kojem je ova mjera izrečena, ako je to opravdano otežanom finansijskom situacijom do koje je došlo uslijed:

a) teže bolesti sudije odnosno tužioca ili člana porodice s kojim živi u istom domaćinstvu,

b) veće materijalne štete na imovini sudije ili tužioca uzrokovane elementarnim nepogodama, ili

c) drugih objektivnih razloga koje Vijeće cijeni u svakom konkretnom slučaju.

(2) Molba za odlaganje izvršenja podnosi se u roku od osam dana od dana uručenja sudiji ili tužiocu odluke kojom mu je izrečena disciplinska mjera smanjenja plaće.

(3) U slučaju da su okolnosti iz stava (1) ovog člana nastupile u periodu trajanja izvršenja, sudija ili tužilac kojem je izrečena disciplinska mjera smanjenja plaće može po nastanku okolnosti podnijeti molbu za zastoj izvršenja.

(4) Molbu iz stavova (2) i (3) sudija odnosno tužilac dostavlja i predsjedniku suda odnosno glavnom tužiocu u svrhu informisanja.

(5) O odlaganju ili zastoju izvršenja disciplinske mjere smanjenja plaće odlučuje Vijeće. U odluci se određuje rok na koji se odlaganje ili zastoj vrši."

Član 61.


Iza člana 113b. dodaje se novi odjeljak koji glasi: "Odjeljak G ‒ Objavljivanje informacija o toku disciplinskog postupka i disciplinskim odlukama", te članovi 113c., 113d., 113e. i 113f., koji glase:

"Član 113c.

(Objavljivanje rasporeda disciplinskih ročišta)

Na internet stranici Vijeća objavljuje se raspored zakazanih disciplinskih ročišta, koji sadrži broj disciplinskog predmeta u kojem je ročište zakazano i inicijale tuženog sudije odnosno tužioca.

Član 113d.
(Informacije o toku disciplinskog postupka)

(1) Saopštenje za javnost može se izdati u vezi s disciplinskim postupkom za koji postoji posebno izražen interes javnosti, ili u vezi s postupkom o kojem su u javnosti prezentirane pogrešne, netačne ili nepotpune informacije koje je potrebno demantovati ili ispraviti.

(2) Izdavanje saopštenja za javnost iz stava (1) ovog člana odobrava predsjedavajući postupajuće disciplinske komisije odnosno predsjednik Vijeća kada Vijeće postupa kao disciplinski organ.

(3) Objavljeno saopštenje za javnost je dostupno na internet stranici Vijeća do okončanja disciplinskog postupka na koji se odnosi.

(4) Ured disciplinskog tužioca objavljuje saopštenja za javnost kada je to potrebno u skladu s članom 70. stav (2) Zakona o VSTV-u BiH.

Član 113e.
(Objavljivanje disciplinskih odluka na internet stranici Vijeća)

(1) U svrhu osiguranja dostupnosti informacija o praksi disciplinskih organa te jačanja integriteta pravosuđa, na internet stranici Vijeća objavljuju se odluke Prvostepene disciplinske komisije, odluke Drugostepene disciplinske komisije i odluke Vijeća kao cjeline, na način koji omogućava njihovo pretraživanje prema parametrima utvrđenim posebnim uputstvom.

(2) Odluke iz stava (1) ovog člana objavljuju se po donošenju konačne odluke u disciplinskom predmetu, a najkasnije u roku od 60 dana od dana dostavljanja navedene odluke strankama u postupku.

(3) Odluke se objavljuju u cijelosti, uz ispuštanje ličnih podataka o strankama, njihovim zastupnicima, punomoćnicima i svjedocima, te ispuštanje onih informacija u odnosu na koje je u toku disciplinskog postupka bila isključena javnost.

(4) Objavljivanje odluka je trajno.

(5) Vijeće će posebnim uputstvom regulisati postupak pripreme, anonimizacije i objavljivanja disciplinskih odluka u skladu s ovim članom.

(6) Odredbe ovog člana ne utiču na objavljivanje odluke iz člana 61a. stav (7) Zakona, a u skladu s članom 102. stav (9) Poslovnika.

Član 113f.
(Pristup spisu disciplinskog predmeta)

(1) Stranke imaju pravo pregledati i prepisivati odnosno kopirati spise disciplinskog postupka u kojem učestvuju.

(2) Ostalim licima koja učine vjerovatnim svoj opravdani interes može se dopustiti pregledanje i prepisivanje odnosno kopiranje spisa disciplinskog postupka, na vlastiti trošak. Neće se dopustiti pregledanje i prepisivanje odnosno kopiranje spisa ili dijela spisa koji sadrži zakonom zaštićene podatke, kao i podatke čijim bi se pregledanjem i prepisivanjem odnosno kopiranjem mogla osujetiti svrha postupka, ili se to protivi javnom interesu ili opravdanom interesu stranke ili trećih lica.

(3) Kad je disciplinski postupak u toku, dopuštenje za pregledanje i prepisivanje odnosno kopiranje spisa daje predsjedavajući postupajuće disciplinske komisije, a kad je postupak završen, dopuštenje daje predsjednik Vijeća.

(4) Zapisnici o vijećanju i glasanju, nacrti odluka, referati i bilješke, te tonski zapis s ročišta, nisu dostupni te se prethodno izdvajaju iz spisa kojem se pristupa u skladu s odredbama ovog člana."

Član 63.


Iza člana 113f. dodaje se novi odjeljak koji glasi: "Odjeljak H – Pravila o obuci, praćenju i analiziranju disciplinske prakse", te članovi 113g. i 113h., koji glase:

"Član 113g.

(Obuka o disciplinskom postupku i praksi)

(1) Članovi disciplinskih komisija koji su na tu dužnost imenovani prvi put, te lica s liste iz člana 61b. stav (4) Zakona i člana 76. stav (4) Poslovnika dužni su proći početnu obuku koju organizuje Vijeće.

(2) Redovna obuka članova Vijeća i članova disciplinskih komisija o disciplinskom postupku i praksi organizuje se najmanje jednom u dvije godine.

Član 113h.
(Analiza disciplinske prakse)

Vijeće periodično, a najmanje jednom u dvije godine, na sjednici razmatra analizu disciplinske prakse, kao i ostala važna pitanja u vezi s disciplinskim postupkom i disciplinskim odlukama."

Član 64.


Član 114. se briše.


Član 65.


Član 115. mijenja se i glasi:


"Član 115.

(Postupak davanja mišljenja o spojivosti dodatnih aktivnosti s dužnostima sudije ili tužioca)

(1) Sudija ili tužilac koji zatraži mišljenje Vijeća, u skladu s članom 85. stav (1) Zakona, dužan je u zahtjevu za davanje mišljenja navesti potpune informacije o dodatnoj aktivnosti koju obavlja ili namjerava obavljati.

(2) Predsjednik suda ili glavni tužilac koji zatraži mišljenje Vijeća, u skladu s članom 85. stav (2) Zakona, dužan je u zahtjevu za davanje mišljenja navesti ime i prezime sudije odnosno tužioca na kojeg se zahtjev odnosi, informacije o aktivnosti za koju se mišljenje traži, te dokaz da sudija odnosno tužilac obavlja ili namjerava obavljati tu aktivnost.

(3) Zahtjev prethodno razmatra stalna komisija Vijeća nadležna za pitanja spojivosti, koja Vijeću podnosi prijedlog za odlučivanje po zahtjevu.

(4) U postupku davanja mišljenja po zahtjevu iz stava (2) ovog člana zatražit će se izjašnjenje sudije odnosno tužioca na kojeg se zahtjev odnosi.

(5) Obavještenja iz člana 83. stav (3) Zakona razmatra stalna komisija Vijeća nadležna za pitanja spojivosti, koja može po službenoj dužnosti inicirati postupak davanja mišljenja o spojivosti dodatnih aktivnosti na koje se obavijest odnosi s funkcijom sudije odnosno tužioca."

Član 66.


U članu 118. tačka a) se briše.

Dosadašnje tačke b), c) d), e) i f) postaju tačke a), b), c), d) i e).

Iza dosadašnje tačke e) dodaje se nova tačka f) koja glasi:

"f) u slučaju iz člana 88. stav (1) tačka g) Zakona".

Član 67.


Stupanjem na snagu ovog poslovnika poništavaju se rezultati razgovora s kandidatima za pozicije stručnih saradnika, radi jednoobrazne primjene pravila bodovanja kriterija iz člana 72. Poslovnika.

Član 68.


(1) Vijeće će najduže u roku od 12 mjeseci od stupanja na snagu ovog poslovnika osigurati tehničke uslove za objavu disciplinskih odluka na način koji omogućava njihovo pretraživanje, kako je propisano u članu 113е. Poslovnika.

(2) Do osiguranja uslova iz stava (1) ovog člana, objava disciplinskih odluka na internet stranici Vijeća vršit će se na način koji je usklađen s postojećim tehničkim rješenjima.

(3) U roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovog poslovnika Vijeće će donijeti uputstvo iz člana 113e. stav (5) Poslovnika.

Član 69.


(1) Stupanjem na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Odluka o objavljivanju informacija o disciplinskim postupcima broj 08-02-6844/09, od 9. 9. 2009. godine i Odluka o izmjeni i dopuni Odluke o objavljivanju informacija o disciplinskim postupcima, broj 04-02-1497-2011, od 20. 4. 2011. godine.

(2) Stupanjem na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Odluka o formiranju disciplinske komisije za utvrđivanje činjenica u vezi s povredom dužnosti člana Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH, broj 01-02-2-1844/2023 od 4. maja 2023. godine.

Član 70.


Ovaj poslovnik stupa na snagu osam dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Broj 08-02-2-474-3/2024
9. aprila 2024. godine
Sarajevo


Predsjednik
Halil Lagumdžija

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!